شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
شوشان - علی عبدالخانی:

پایه و اساس و معیار اول در شکل گیری فوتبال لیگ برتر و دسته یک کشور بر تراز پشتیبانی مالی و اداری غولهای صنعتی و بنگاههای تجاری و بعضاً جهت های سیاسی و دولتی استوار است.

در مقابل این معادله ی مملو از پول و نفوذ، هستند تیم هایی که با تکیه بر توان ذاتی جوانان خود از بطن مناطق محروم بر می خیزند و برغم ناداشته های فراوان و فقدان حداقلهای زیرساختی اما با عزم و اراده و اصرار حماسه می آفرینند و تجلی بخش پیروزی می شوند و شادی بخش مردم مناطق محرومشان می شوند. شکلگیری و حرکت روبه رشد و تکامل استقلال ملاثانی از جمله این تیمهاست.

استقلال ملاثانی راهِ سخت و مالامال از موانع را به یُمنِ اراده ی جوانان و مسئولانش و دعای خیرِ مردمانش پیمود و با افتخارِ هرچه تمامتر پای بر پله های لیگ دسته یک کشور قرار داد و کم سابقه ترین شادی و اعتماد بنفس را به مردم ساکن در شهرها و روستاهای شهرستان باوی ارزانی کرد.

صعود به لیگ دسته یک کشور با وجود انبوه مشکلات و جفاهای بی پایان ناشی از عدم حمایت از سوی موسسات و دستگاههای عمومی و دولتی، اتفاقی نادر و احساسی زیبا به نام توانستن را در وجود مردم و جوانان منطقه ایجاد نمود.

اکنون که با زحمات مسئولانِ تیم و تلاش بی وقفه ی بازیکنان، این تیم به مرحله توازن و بالندگی رسیده و عشق مردم به آن بسانِ یک شناسه ی هویتی تبدیل و به جزیی لاینفک از داشته های معنوی مردم تبدیل شده است، نباید امید به آینده ی این تیم از سوی بیش از ۸۰ هزار نفر از ساکنان شهرستان باوی به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

دیگر استقلال ملاثانی یک نهال نیست بلکه تلاش و کوشش و همتِ مردانش به درختی مثمر تبدیل شده است. درختی که چشمِ جوانان منطقه به ثمرات آن دوخته شده لذا حتی فکرِ دور شدن آنها از این درخت نیز اتفاق و اقدامی ناپسند به شمار می رود.

از منظر معنوی تیم به مردم منطقه بویژه جوانانی که در تکامل و ارتقای آن نقش داشتند، تعلق دارد لذا نباید سرنوشت آن به بیم و امید و تردید گره بخورد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار